Wij vinden het belangrijk dat u een tevreden en goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. Het is mogelijk dat u toch niet tevreden bent.
Mocht dit het geval zijn dan willen we dit graag van u weten, zodat we dit met u kunnen bespreken. Wij staan open voor uw opmerkingen en zullen er alles aan doen deze ter harte te nemen en zo blijven wij verbeteren en leren.
Opmerkingen, tips en adviezen zijn dus welkom.
Een klacht kunt u kenbaar maken in een gesprek of als u wilt schriftelijk. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op om uw klacht te bespreken.
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl. Deze klachten regeling is volgens de WKKGZ.